Az elmúlt három évben minden rendelkezésre álló fenntartható repülőgép-üzemanyag készletet felhasználtak, így szükség lehet a gyártási kapacitások bővítésére. Az egyik legnagyobb szállítmányozó vállalat szerint a fenntartható megoldásokért a megrendelők akár felárat is hajlandóak fizetni.
A fenntartható repülőgép-üzemanyag fejlesztése, előállítása és használata egyre fontosabb téma a légi fuvarozásban, legyen szó akár áruszállításról, vagy személyszállításról. Mint korábban az export.hu is írt róla, ezen a területen például Kína is szívesen együttműködne európai cégekkel, Magyarországon pedig a MOL Csoport is tesztelte már a saját fenntartható repülőgép-üzemanyagát.
A fenntartható üzemanyagok iránti érdeklődés nem meglepő annak fényében, hogy a repülés az egyik legnagyobb környezeti terheléssel járó közlekedési mód.
Legutóbb egy globálisan is jelentős légi fuvarozó vállalat, a német DHL Global Forwarding hívta fel rá a figyelmet, hogy szükség lehet a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) termelés felpörgetésére, mivel az ügyfeleik körében egyre nagyobb igény mutatkozik az alacsonyabb környezeti terheléssel járó megoldások iránt – számolt be róla az aircargo news ágazati hírportál.
A szállítmányozó vállalat tapasztalatai szerint egyre gyakrabban merül fel az üzleti tárgyalások, illetve a pályázatok során az üvegházhatású gázkibocsátás kérdése és az ügyfelek akár magasabb árat is hajlandóak fizetni a fenntartható megoldásokért cserébe.
A légiforgalom szempontjából azonban problémát okozhat, hogy hiába mutatkozik igény a zöldítésre a megrendelők oldaláról, jelenleg nem áll rendelkezésre elegendő fenntartható repülőgép-üzemanyag. Épp ezért a DHL Global Forwarding szerint növelni kellene ezeknek az üzemanyagoknak az elérhetőségét.
Jól mutatja a növekvő igényeket, hogy a rendelkezésre álló fenttartható repülőgép-üzemanyag készleteket 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben is maradéktalanul felhasználták, így amennyiben növekedne a gyártási volumen Európában, úgy valószínűleg a többletmennyiség is gazdára találna.
Mindez rendkívül fontos kérdés, hiszen a fenntartható üzemanyag jelentős arányban hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
A fenntartható, minél inkább környezetbarát árufuvarozás egyre lényegesebbé válik hiszen napjainkban már a vásárlói döntésekre is hatással van, hogy mennyire környezetkímélő módon állítják elő, illetve szállítmányozzák az adott terméket.