A világ számára nem kell bemutatni a „Made in Italy” felirattal ellátott termékeket. Hiszen ezen három szavas kifejezés megannyiszor bizonyított már számos kategóriában. Nincs ez másképpen a divat terén sem. A kifogástalan minőségükről, gazdag színeiről és egyedi textúrájukról ismert olasz szövetek évszázadok óta töretlen népszerűségnek örvendenek a ruhakészítők és vásárlók között. Az olasz gyárak a világ legkiválóbb gyapjú-, pamut-, selyem- és kasmírszöveteit állítják elő.
A Confindustria Moda, (olasz divatszakmai szervezet) adatai alapján, az olasz textil- és divatipar 2023-ban 3 százalékos növekedést ért el a korábbi évhez képest. Bevételeit így 111,7 milliárd euróra növelte – olvasható a textalks oldalán.
Az olasz textil- és divatágazat exportja 2023 első nyolc hónapjában éves szinten 5,1 százalékos növekedést mutatott, és 54,5 milliárd eurót tett ki. Az említett export 47 százaléka az Európai Unió országaiba, míg a másik 53 százalék a világ többi részébe irányult.
Habár a bevételek a magasabb eladási árak következtében növekedtek, az eladott mennyiségben jelentős visszaesés volt tapasztalható. A szakértők viszont azt remélik, hogy ez a gazdasági nehézségek utáni fellendülés lehetséges végét jelenti.
Ugyanakkor, az olasz szervezet reméli, hogy az energiaköltségek 2024-ben visszatérhetnek a koronavírus-járvány előtti szintre, de a nyersanyagköltségek alakulása továbbra is bizonytalan.
„Tisztában vagyunk a termelési költségek emelkedésével, a geopolitikai változásokkal és a globális instabilitás okozta kihívásokkal”
– mondta Ercole Botto Poala, a Confindustria Moda elnöke.
Hozzátette, hogy az iparág ellenálló képessége mellett szükség van az együttműködésre a képzés, a fenntarthatóság és az innováció terén, felkészülve az ágazat jövőbeli kihívásaira.