A magyar gazdaság további fejlődésének két lehetséges útja van: a hatékonyságjavulás és a külpiaci növekedés.
A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a külföldi partnerirodák munkatársai a külképviseletek együttműködésével a gazdasági szereplők külpiaci tevékenységének erősítésével járul hozzá az ország fejlődéséhez.
A közös együttműködés következő sikertörténetei erről szólnak.
Kína
Újabb magyar borszállítmány Kínába
A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség kínai partnerirodájának kitartó munkája révén újabb 5 puttonyos Tokaji Aszú, illetve Egri Bikavér megrendelés teljesült. A sikeres együttműködésnek köszönhetően a kínai partner immár ötödik rendeléseként 4200 palacknyi kiváló minőségű magyar bor kerül az ázsiai ország üzleteinek polcára.
Kanada
Magyar borok kerülhetnek a fogyasztók polcára Kanadában is
Magyar borászatok eddig csak nehezen vagy egyáltalán nem tudták megvetni a lábukat az országban az állami monopólium miatt. Azonban a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség torontói partnerirodája az LCBO, az ontarioi alkohol ellenőrző testület bortenderén több mint 10 magyar borászatot segített hozzá pályázat benyújtásához.
Az LCBO a MAD Borászat Dry by Tokaj borát és a Bognár Borászat Selection Szekszárd borát kérte be második körös előminősítésre és kóstolásra, mely a piacra jutáshoz vezető út következő fázisa. Mivel a kanadai piacra jutásnak ez az egyetlen lehetősége, így ez a lépés különös jelentőséggel bír, főleg tekintettel a korábbi magyar borok próbálkozásainak kevés sikerére. Ez a sikeres pályázás további magyar borok részére nyithatja meg az utat a kanadai piac felé.
Görögország
Tungsram térnyerése a görög piacon
A Tungsram és a HEPA görög partneriroda 2019-ben fűzte szorosabbra az üzleti szálakat. Együttműködési szándékuk a görögországi közbeszerzési kiírásokat energia fogyasztás csökkentés, köz- és beltéri világítás, valamint okos város energiatakarékossági megoldások témakörére koncentrált.
A Partnerirodának köszönhető sikeres együttműködés 2020. áprilisára meghozta a várva várt munkakapcsolatot a Tungsram számra. Két, a görög közvilágítási piac prominens szereplőjével elindult a szakmai együttműködés görög tendereken való részvétellel kapcsolatban. A Tungsram piacra lépését a Partneriroda tudatos marketing kommunikációval támogatta, melynek legnagyobb visszhangot keltő megjelenése a 2021. február megjelent promóciója volt a „The Economist” speciális éves kiadványában a „The Word of 2021” magazinban, melyben az olvasók a Tungsram ipari világítástechnikai megoldásaival ismerkedhettek meg.
2021. május 26-án megrendezésre került a „Total Business Transformation” online konferencia, amely a szakma legkiemelkedőbb eseménye. A Tungsram vezérigazgató helyettese, innovációs igazgatója, valamint az IT igazgatója kiemelt meghívottként adtak elő, ahol olyan vevők, véleményformálók ültek a hallgatóság között, akik részt vesznek az új görög üzleti stratégia kialakításában mint például a görög akadémiai közösség tagjai, a görög közigazgatás kulcsszereplői és görög kamarák tagjai. Az eseményen közel 600 szakmai résztvevő kísérte figyelemmel a HEPA görög partnerirodájának köszöntőjét és a Tungsram előadásait.