Kanadában nem csupán az építőiparban, de már az oktatásban dolgozók is a mesterséges intelligenciához fordulnak: a tanárok a technológiát használva teszik hatékonyabbá a munkát, és segítségével állítják össze például az óraterveket is.
A kanadai tanárok közül egyre többen használnak mesterséges intelligencia programokat. Véleményük szerint a technológia kiegyensúlyozottabbá teszi a munkaterhelést, különösen az új tanévek ütemtervének elkészítésekor – írja a cbc.ca összefoglalója.
A legtöbben a tervezéshez és az adminisztrációs feladatokhoz hívják segítségül az MI-t. De akadnak olyanok is, akik már a leckék összeállításához is igénybe veszik, ilyen esetekben mindig ellenőrzik a kapott eredményeket, és inkább úgy tekintenek az MI által összeállított leckékre, mint egyfajta iránymutatásra.
A mesterséges intelligencia fejlődése a tanárok szerint egyaránt ad okot szkepticizmusra és izgalomra. Bár fennáll annak a kockázata, hogy egyes diákok csalásra használhatják, abban egyetért a szakma, hogy az MI egyben az oktatás hatékonyabbá tételének lehetőségét is magában hordozza.
*****
Arról, hogy hol tart ma a mesterséges intelligencia alkalmazása a gyakorlatban, illetve, hogy hol jelentkeznek kockázatok és hogyan lehet azokat kezelni, az export.hu korábbi tudósításában olvashatnak.