A BYD kínai autópari társaság Pakisztánt a régió elektromosautó-export központjává kívánja átalakítani: a shenzheni székhelyű vállalat összeszerelő üzemet és infrastrukturális beruházásokat tervez a dél-ázsiai országban. -olvasható a Makronóm elemzésében.
A világ legnagyobb autóipari vállalatának nemzetközi terjeszkedését megnehezítik a Kínából érkező elektromos autókra kiszabott extravámok, így a cég töretlen növekedésének érdekében kénytelen további export- és felvevőpiac után kutatni. Európán belül először Magyarországra vonult be a kínai vállalat, ezen felül pedig Törökországban, Thaiföldön és Brazíliában is komoly beruházásokba kezdett.
A vállalat a dél-ázsiai régiót tekintve először Indiával kezdett el tárgyalni az esetleges terjeszkedésről és az indiai piacra való belépésről, azonban gazdaságpolitikai okokból kifolyólag ezek a tárgyalási folyamatok határozatlan ideig megrekedtek. Így végül a több mint 800 ezer négyzetkilométer területű és közel 240 millió fős lakossággal rendelkező Pakisztánra esett a BYD választása, ahol a folyamatok felgyorsítása végett partnerségre léptek az ország legnagyobb elektromosenergia-termelő magánvállalatával, a Hub Powerrel (Hubco).
Az említett együttműködés különösen fontos, hiszen a pakisztáni összeköttetési hálózatok és infrastrukturális rendszerek jelentős fejlesztéseket igényelnek az üzem és ezáltal az export zavartalan működéséhez. A Hubco ugyan nem rendelkezik autógyártással kapcsolatos tapasztalattal, azonban átfogó energiahálózatával biztosítani tudja a szükséges infrastruktúra kiépítését.
A Hubco vezérigazgatója a Financial Timesnak így nyilatkozott: „ahhoz, hogy Pakisztán ipara sikeres legyen, az exportterületet kell erősíteni, a BYD pedig hatalmas lökést adhat e célok eléréséhez.”
A tervek szerint 2026-ra elfog készülni az Indiával szomszédos ország első elektromos járműveket összeszerelő üzeme Karacsiban, az újonnan nyílt autógyár pedig kiemelkedő lehetőséget biztosíthat majd a pakisztáni külkereskedelem szempontjából. A tervek szerint Pakisztánt a régió elektromosautó-export központjává fejlesztik majd, 2030-ra pedig évi 100 ezer BYD hibrid és elektromos jármű eladásával kalkulálnak.