Kína kikötői bonyolítják a legnagyobb áruforgalmat globális viszonylatban, jóval lemaradva követi őket az Egyesült Államok. Hogyan alakul a tengeri kikötők kereskedelmi forgalma országonként?
A tengeri kereskedelmet Kína uralja – összegzi a Visual Capitalist, amely a téma kapcsán összegyűjtötte a legnagyobb tengeri kikötői kereskedelmi forgalmat bonyolító országokat.
A rangsor összeállításához 2021-es adatokat vettek alapul, ezek alapján a legnagyobb kikötőforgalmat bonyolító országok a következők (a TEU a szállítmányozásban használt fogalom, mellyel a konténerforgalom volumenét határozzák meg, a TEU a 20 láb hosszúságú fém konténert jelöli):
- Kína (263 millió TEU)
- Egyesült Államok (61 millió TEU)
- Szingapúr (37 millió TEU)
- Dél-Korea (30 millió TEU)
- Malajzia (28 millió TEU)
- Japán (22 millió TEU)
- India (20 millió TEU)
- Egyesült Arab Emírségek (19 millió TEU)
- Vietnam (18 millió TEU)
- Hongkong (18 millió TEU)
A világ teljes tengeri kikötőforgalmának egyharmada az ázsiai országban történik, ennek fényében nem meglepő, hogy Kína áll a Top 10-es lista élén. Amellett, hogy a világ 10 legforgalmasabb kikötőjéből hét kínai tulajdonban van, Kína 63 másik országban további közel 100 kikötővel rendelkezik.
A második helyen az Egyesült Államok áll. A Los Angeles-i és New York-i amerikai kikötők a kontinens legforgalmasabb kikötői közé tartoznak.
A Top 10-es lista további részét az ázsiai országok uralják, a fennmaradó nyolc helyből hetet elfoglalva.
Kiemelendők még a dubai és az abu-dhabi kikötők, amelyek az Egyesült Arab Emírségeket a közel-keleti kereskedelem kulcsfontosságú szereplőjévé teszik. Az Egyesült Arab Emírségek a nyolcadik helyen áll a legnagyobb tengeri kikötői forgalmat bonyolító nemzetek listáján.