Az isztambuli repülőtér lett tavaly a legtöbb járatot fogadó repülőtér egész Európában.
Özönlenek a beruházások Törökország légiközlekedési ágazatába. Ezek a beruházások lehetővé tették, hogy Törökország az európai piac meghatározó szereplőjévé váljon – olvasható aa.com.tr oldalán.
Habár a 2023-as nemzetközi utaskapacitás 12%-kal elmaradt a 2019-es pandémia előtti évhez képest, a török nemzeti légitársaság, a Turkish Airlines viszont ugyanebben az időszakban 27%-os növekedéssel továbbra is a szektor egyik vezető légitársasága maradt – derül ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) adataiból.
Törökország légiközlekedési infrastruktúrájába történt beruházások nyomán az isztambuli repülőtér lett a legtöbb járatot fogadó repülőtér egész Európában. Az Eurocontrol adatai szerint az isztambuli repülőtér tavaly is az első helyen állt Európa legforgalmasabb repülőterei között, akárcsak 2022-ben.
Kiemelendő, hogy az isztambuli repülőtér napi átlagos járatainak száma 2023-ban 19%-kal nőtt a 2022-es évhez képest, elérve ezzel az 1375-öt. A napi járatszám tekintetében az isztambuli repülőtér így megelőzte az amszterdami Schiphol repülőtér 1255, a londoni Heathrow repülőtér 1251, a párizsi Charles de Gaulle repülőtér 1247 és a frankfurti repülőtér 1179 járatát.
Az isztambuli repülőtér az idei év első három hónapjában 17,6 millió utast fogadott, ebből 3,5 millióan belföldi járattal és 14,1 millióan nemzetközi járattal utaztak. A 2023-as évben 16,2 millió utas fordult meg a repülőtéren.
A Turkish Airlines a globális geopolitikai feszültségek és a makrogazdasági bizonytalanságok ellenére tavaly minden idők rekordját jelentő 83,4 millió utast szállított, köszönhetően kiterjedt járathálózatának és magasan képzett munkaerejének.
Érdemes arról is szót ejteni, hogy a Turkish Airlines Cargo az elmúlt 10 évben több mint háromszorosára növelte piaci részesedését a teherszállításban, és a IATA adatai szerint 2023-ban a világ negyedik legnagyobb légi teherszállítójaként van jelen a piacon.
A Turkish Airlines jövőbeli céljai közé tartozik, hogy 2033-ra több mint 800 repülőgépből álló flottával rendelkezzen. A légitársaság tavaly 46 repülőgéppel bővítette flottáját, és a globális légiközlekedési iparágban tapasztalható ellátási problémák és gyártási nehézségek ellenére a repülőgépek számát 12%-kal 440-re növelte.