Az Európai Bizottság jövőre közel 186 millió eurót fordít az agrár-élelmiszeripari termékek EU-n belüli és kívüli népszerűsítésére. A cél az új piaci lehetőségek kialakítása, továbbá a már működő vállalatok támogatása.
Az Európai Bizottság 2024-ben 185,9 millió eurót csoportosít a fenntartható és magas színvonalú uniós agrár-élelmiszeripari termékek promóciójára az EU-n belül és kívül – olvasható a Bizottság sajtóközleményében.
A cél egyrészt az új piaci lehetőségek kialakítása, másrészt a segítségnyújtás a már meglévő vállalatok tevékenységének megerősítéséhez a jelenlegi kihívásokkal teli gazdasági környezetben.
Amely az EU-n kívüli népszerűsítést illeti, legfőképp a jelentős növekedési potenciállal rendelkező országok és régiók a célpiacok. Ilyen például Kína, Japán, Dél-Korea, Szingapúr és Észak-Amerika.
Kulcsfontosságú szerep jut az Egyesült Királyságnak, amely továbbra is az uniós agrár-élelmiszeripari termékek egyik fő exportpiaca.
A célkitűzések közé tartozik még többek között az uniós minőségrendszerrel, és az oltalom alatt álló eredetmegjelölésként (OEM), oltalom alatt álló földrajzi jelzésként (OFJ) vagy hagyományos különleges termékként (HKT) bejegyzett termékekkel kapcsolatos figyelemfelkeltés is.
*****
Átrendeződhet a globális agrár- és élelmiszerpiac? Az előttünk álló évtizedben is folytatódhat a globális mezőgazdasági és élelmiszertermék-termelés emelkedése, ám a demográfiai növekedési trendekhez hasonlóan ennek üteme már lassabb lesz, mint a 2010-es években volt – az export.hu korábban megjelent elemzését a témában IDE KATTINTVA érheti el.