Szakmai segítségnyújtó kiadványsorozatunk végéhez közeledve, számos exporttal kapcsolatos témakört kimerítve, zárásképp „belecsapunk a lecsóba” és az exportőrök nyomába eredve kínálunk betekintést a sikeres külföldi üzletépítésbe.
A nemzetközi üzleti világban történő elismertséghez hosszú és rögös út vezet. Az elszántság tényén túl a hazai vállalkozókra sok esetben az első szembejövő kockázat is negatív hatást gyakorolhat. Ez nem meglepő, hiszen nem titok, az exportpiacra kijutásnak számos buktatója is lehet, de példának okáért kezdő lökést biztosíthatnak azok a célpiaci tréningek, amelyek betekintést nyújtanak az adott, elérni kívánt ország piaci környezetének, jog- és adórendszerének, hagyományainak, üzleti kultúrájának megismerésében. Kitűnő lehetőséget kínálnak ehhez a HEPA Magyar Exportügynökség Exportakadémia Képzési Központja által szervezett célpiaci tréningek, amelyek konkrét célja, hogy a Magyarországon felhalmozott szakmai tudást és gyakorlati tapasztalatot átadja a hazai vállalkozásoknak. Konkrét piaci orientációval, tudással, információkkal készíti fel a hazai kis- és középvállalkozások munkatársait a különböző térségek interkulturális kommunikációs és tárgyalástechnikai, gazdasági, geopolitikai sajátosságairól, amelyek ismeretében piacra lépésük esetén mérsékelhetik a régió adta kihívásokat.
A külpiacra jutásnak egyik alappillére, hogy a cégnek legyen olyan terméke, amely kellően érdekes és megfelelő keresletre tarthat számot, versenyképes lehet egy másik ország piacán, valamint, hogy megfelelő partnerhálózatot építsen ki a nemzetközi térben. Ezen kívül természetesen rendelkezzen megfelelő pénzügyi háttérrel, humán erőforrással, szaktudással, ország- és nyelvismerettel.
A terjeszkedés egy másik szegmense, hogy az exportálni vágyó cég megfelelő üzleti és marketing stratégiát dolgozzon ki. A megfelelő mélységű piackutatástól sem érdemes eltekinteni, mint ahogyan a célpiac potenciális exportőri babérjaira törő hazai konkurensektől sem.
A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és az Enterprise Europe Network „Hogyan legyünk sikeres exportőrök?” Export Kisokos kiadványsorozatában választ kapunk – többek közt – olyan kérdésekre, mint a helyes üzleti modell kiválasztása, a termékek/szolgáltatások szabadalmaztatásának módja a külföldi piacokon, helyi kapcsolati háló kiépítésének menete, üzleti ajánlat összeállítása. Sikeres felkészülést kívánunk!