Az árbevételei nagy részét az exportpiacokon szerzi a Hell csoport, a nyereséget azonban Magyarországon fektetik be. A sikeres exportőr hazánk egyik legnagyobb adófizetőjévé nőtte ki magát az elmúlt 10 évben, mi több az adózás terén is jeleskedik.
A magyar gazdaság rendszerváltást követő újrastrukturálódásának egyik fontos kérdése volt az elmúlt három évtizedben, hogy olyan versenyképes magyar tulajdonú hazai vállalkozások születhessenek, amelyek a nemzetközi piacokon is versenyképesek és elindulhatnak a multinacionális jelentőségű vállalattá válás útján.
A 2010-es évek konjunktúraidőszaka hatalmas lökést adott ennek a folyamatnak és mostanra büszkén kijelenthetjük, hogy létrejöttek ilyen vállalkozások, sikereik pedig megállíthatatlanok.
Az egyik ilyen vállalat a Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyéből származó Hell cégcsoport, amely mára az egyik legsikeresebb hazai exportőrré nőtte ki magát. Ezt jól jelzi, hogy a társaság éves árbevételén belül túlsúlyban van az exportbevételek részaránya.
A Hell üdítőitalok napjainkban közel 60 országban elérhetőek, ráadásul több országban, köztük a vállalat honlapján megjelent hír alapján Indiában is piacvezetőnek számítanak az aludobozos energiaital szegmensben. Az energiaitalok mellett egyébként szénsavas üdítőitalok és dobozos kávéitalok gyártásával is foglalkozik a HELL csoport.
Mint korábban az Export.hu is megírta, a Hell tovább folytatja a globális terjeszkedést és legutóbb Azerbajdzsánban kezdett bele egy 211 millió dolláros beruházás megvalósításába.
A belföldi értékesítés mellett így a rendkívüli exportsikerek is hozzájárultak a vállalkozás folyamatos növekedéséhez, ami a VG Világgazdaság honlapján megjelent elemzés alapján a magyar államháztartást is komoly bevételekhez juttatja.
A Hell a különböző adónemekben befizetett adói alapján az elmúlt 10 évben hazánk legnagyobb adózói közé lépett elő.
Ehhez természetesen arra is szükség van, hogy a vállalkozás kiemelkedő adófizetői morállal rendelkezzen – emelte ki a hírportál.
Mint írják: 2010-től 2022-ig az áfán túl összesen 32,8 milliárd forint adót fizetett be a központi költségvetésbe. Emellett 37,9 milliárd forint bért és bér jellegű költséget fizetett ki a munkavállalóinak, miközben ugyanebben az időszakban ezeknek az összegeknek kevesebb, mint 8 százalékát vették ki osztalékként a magyar tulajdonosok. A vállalat nyereségének többi részét visszaforgatták fejlesztésekbe.
„A lelkünknek az esik a legjobban, amikor egy magyar ember külföldön összefut a termékünkkel, és a magáénak érzi. Merthogy szerencsére igencsak könnyen lehet már külföldön is találkozni velünk, hiszen közel hatvan országba exportálunk. Ez meglátszik a pénzügyi adatokon is, mivel a forgalom legnagyobb része exportból származik. Ez nemzetgazdasági szempontból nagyon fontos eredmény, mert a külföldről származó bevételt is Magyarországon fektetjük be.” – nyilatkozta a Hell gyártásért és ellátási láncért felelős ügyvezetője, Csereklye Barnabás. Hozzátette, hogy a cég már több országban is piacvezető.
A Hell tárgyi eszközállománya, a szikszói 80 milliárd forintos kapacitásbővítő beruházásával együtt a 2023-as tervek szerint megközelíti a 200 milliárd forintot. A cég az elmúlt három év nehéz világgazdasági környezetében építette fel Magyarország első alumíniumdobozos tejeskávéüzemét. A múlt év végén a Hell cégcsoport 1369 főt foglalkoztatott.