A nemzetközi kereskedelembe való becsatlakozás, a különböző árucikkek értékesítésének egyik előfeltétele az adott termék vagy szolgáltatás popularizálásában rejlik. Hiszen minél szélesebb körben ismert a piacon egy adott termék, minél kiterjedtebb kapcsolati tőkerendszer vesz részt az értékesítésében, annál sikeresebbé válik a nemzetközi piacon.
A gyártók-eladók a nemzetközi kereskedelembe való becsatlakozáshoz sok esetben az erre szakosodott vállalkozások szolgáltatásait veszik igénybe. Ezek a szolgáltatások hidat képezve a gyártók és a vásárlók között közvetítenek, elősegítik a partnerkapcsolatok megalapozását, s egészen az üzletkötésig kísérik végig egy-egy adott termék „életútját”. A közvetítői szerep sok esetben elengedhetetlen, hiszen a globális kereskedelemben a termék eladásának fontosságán túl számos kihívással találkozik a gyártó-eladó. Gondoljunk csak bele, mennyi fizikai és technikai kihívással járhat egy magyar termék a Közel-Keletre vagy egy latin-amerikai országba történő exportkísérlete. A távolságon, a találkozók megszervezésén, a termékek bemutatásán túl ott vannak a különböző üzleti kultúrák közötti különbségek, amelyeket a gyártók önerőből felkészülve és megszervezve aligha tudnak elsajátítani és lebonyolítani. Ebben segítenek a közvetői feladatokat ellátó képviseletek, ügynökök, akiknek legfontosabb feladatuk a megbízók általi potenciális vásárlók és/vagy eladók felkutatásában, a termékek népszerűsítésében, az adott cég jó hírnevének megőrzésében rejlik.
Az eladók és a vásárlók közötti „közvetítői” tevékenységnek számos formáját ismerjük. Legnagyobb különbségük leginkább hatáskörük nagyságától és az ebből adódó funkcióikból ered, szolgáltatásaiknak tárháza viszont nagyban előrelendítheti egy adott cég külföldi terjeszkedésének lehetőségét, elősegíti a termékek nemzetközi eladásának meggyorsítását.
A gyors ütemben növekvő magyar exportpiac egyik ilyen közvetítői támpillérét a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség adja, melynek kiemelt célja, hogy minden rendelkezésére álló eszközzel támogassa a hazai cégeket külpiaci sikereik elérésében. A szakkiállításokon való részvétellel, a különböző szakmai események, üzleti fórumok, üzleti tárgyalások, valamint a ki- és beutazó delegációk megszervezésével aktívan segíti a hazai és a külföldi üzleti partnerek összeköttetését, üzletkötését.
Amennyiben Önt is érdeklik a sikeres külpiaci értékesítés lehetséges módszerei, lapozza fel a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és az Enterprise Europe Network Hungary Export Kisokos Sorozatának „Üzleti modellek külpiaci értékesítéshez” című kiadványát.