A felmérések alapján az üzleti vezetők egyre inkább fontosnak tartják, hogy legyen klímaügyi tervük, amely többek között pozitív hatással lehet az üzleti tevékenységre is.
Egy közel ezer kanadai és amerikai kis- és középvállalkozás vezetője körében végzett friss felmérés szerint a kanadaiak 62 százaléka látja úgy, hogy egy klímaügyi terv megléte jót tesz az üzletnek. A tavalyi felmérésben ez az arány 47 százalék volt – foglalja össze a bnnbloomberg.ca.
Szakértők szerint ösztönzően hat, hogy egyre több vállalkozás ismeri fel a klímaügyi terv kidolgozásának fontosságát. A felmérés eredményeit valószínűleg befolyásolhatták az idén nyáron Kanadában pusztító erdőtüzek, amelyek rámutattak, milyen kiszámíthatatlan és súlyos időjárási eseményeket okozhat az éghajlatváltozás. A szélsőséges időjárási viszonyok arra késztették az üzleti vezetőket, hogy jobban átgondolják az ellátási láncukra, épületeikre és egyéb műveleteikre gyakorolt hatásokat.
A kanadai válaszadók a költségeket nevezték meg a cselekvés, így a klímaügyi terv kidolgozásának legnagyobb akadályaként. A szakemberek szerint ugyanakkor az ilyen tervek hatékonyságnövekedést és költségmegtakarítást is eredményezhetnek, valamint lehetőségeket teremthetnek az új ügyfelek megszólítására.
A klímaügyi tervek általában olyan kulcsfontosságú kérdésköröket foglalnak magukban, mint az energiafelhasználás csökkentése, valamint a szén-dioxid-mentesítés és az ellenálló képesség kiépítésének módjai.
A válaszadók közel fele mondta, hogy az éghajlatváltozás már most is hatással van az üzleti tevékenységükre, 81 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy a következő öt évben várhatóan hatással lesz rá.