A Makronóm Blog gazdasági hírportál részére adott interjút Jenei Gábor, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója:
„Amikor a Külügyminisztériumból Külgazdasági és Külügyminisztérium lett, azt vetítette előre, hogy innentől kezdve a külföldi misszióink, tehát a nagyköveteink nem csupán Magyarország barátságát vitték a célországokba, hanem ebből a barátságból a gazdasági előnyök kovácsolása is a feladatukká vált. 2019-ben született meg a Nemzeti Exportstratégia (NEXT), ami egy irányvonalat, jövőképet adott a magyar exportfejlesztésnek.” – fogalmazott Jenei Gábor az MBH Makronóm Makroverzum „Nemzeti Bajnokok a külpiacon” címmel zajló konferenciáján készült videóinterjú során.
A HEPA vezetője többek közt arról is beszélt, milyen célokat fogalmazott meg a NEXT és milyen egyensúlytalanságokon kell javítani a magyar export szerkezetében.
Az interjú során szóba került a magyar cégek külföldi brand-építése, az exportfinanszírozás, a magyar tulajdonú vállalkozások részarányának növelése az exporton belül, a versenyképesség kérdése, és a Nemzeti Exportvédelmi Program is.
A teljes interjú megtekinthető a cikk elején található videóban.