Albánia éves harmonizált fogyasztói árindexe (HICP) 8 százalékkal, tehát az októberben mért emelkedéssel megegyező mértékben nőtt 2022 novemberében – közölte az ország statisztikai hivatala (INSTAT).
Az INSTAT keddi közleménye alapján az ősz utolsó hónapjában az élelmiszerek és alkoholmentes italok termékcsoport harmonizált indexe emelkedett a legnagyobb mértékben, összesen 13,8 százalékkal, ezt követte a közlekedés 9,4 százalékos növekménnyel. Így ez a két termékcsoport emelte a legnagyobb mértékben az albán éves inflációt.
Habár éves alapon még emelkedést mutat Albániában az infláció, havi összehasonlításban az ország HICP-je novemberben már 0,1%-kal csökkent az októberi 0,3%-os növekedést követően.
Albánia nem harmonizált fogyasztói árindexe 7,9%-kal nőtt éves összevetésben novemberben, az előző havi 8,3%-os emelkedés után – közölte az INSTAT a hónap elején.
Az INSTAT 2017 februárjában kezdte közzétenni a HICP-n keresztüli inflációs mérést. A HICP az euróövezet fogyasztóiár-inflációját méri. Az EU-országokban harmonizált módszertan szerint állították össze, hogy az egyik ország adatait össze lehessen hasonlítani egy másik ország adataival.