Az expresszvonat 2024. október végén indult el Kínából Lengyelországba.
Az ASEAN (Délkelet-ázsiai Nemzetek Szövetsége) expresszvonata 2024. október 24-én pénteken reggel elindult a délnyugat-kínai Csungking városán keresztül a lengyelországi Malaszewicze városába, ezzel megnyílt egy gyorsforgalmi útvonal az ázsiai-európai kereskedelem számára – számolt be az english.news.cn oldala.
Az autóipari elektronikai alkatrészekkel és más árukkal megrakodott vonat reggel 5 óra körül indult el a csungkingi Tuanjiecun állomásról, és várhatóan mintegy két hét alatt éri el lengyelországi célállomását. A teljes út, előreláthatólag körülbelül 25 napot vesz igénybe, ami 5-10 nappal csökkenti a tranzitidőt a korábbi Ázsia-Európa határokon átnyúló szállítási útvonalakhoz képest.
Az első ASEAN Expressz, amely Csungkingból indul, az Új Nemzetközi Szárazföldi és Tengeri Kereskedelmi Folyosó és a Kína-Európa tehervonat szolgáltatás (két létfontosságú nemzetközi kereskedelmi útvonal) közötti zökkenőmentes kapcsolatot szimbolizálja.
Az expresszt a Yuxinou (Chongqing) Supply Chain Management Co., Ltd. és a New Land-Sea Corridor Operation Co., Ltd. közösen üzemelteti. Liu Taiping, a Yuxinou (Chongqing) Supply Chain Management Co., Ltd. vezérigazgatója szerint ez az együttműködés elősegíti azt az egyszerűsített folyamatot, amely gyorsabb tranzitidőt és jobb szolgáltatásokat tesz lehetővé a gyors vámkezelés érdekében.
„A múltban az ASEAN országokból Európába irányuló vasúti áruszállítás két külön szállítási útvonalat és működési platformot igényelt, ami bonyolult eljárásokat és hosszabb tranzitidőt eredményezett” – mondta He Daoguo, a Chongqing Meilian International Warehouse & Transport (Group) Co., Ltd. vezérigazgatója. He úr vállalata egy olyan logisztikai vállalat, amely különböző ágazatokban, többek között autóalkatrészek, elektronikus és infókommunikációs eszközök, valamint vegyi anyagok terén szolgál ki különféle globális ügyfeleket.
„Az együttműködésnek köszönhetően ügyfeleink körülbelül 15 százalékkal csökkenthetik logisztikai költségeiket” – jegyezte meg He úr.
„Az ASEAN Expressz hatékonyan összeköti ezeket a fő kereskedelmi útvonalakat, ezáltal erősíti Csungking szerepét, mint átfogó belföldi csomópont, amely összeköti az Övezetet és az Utat” – mondta Ding Yao, a Chongqing Academy of Economics Research vezetője.
„Ez a kapcsolat tovább könnyíti a kereskedelmi és kulturális cseréket az Övezet és Út Kezdeményezés (BRI) résztvevő országai között, erősíti a globális ipari és ellátási láncok stabilitását, és előmozdítja a magas színvonalú Övezet és Út együttműködést” – tette hozzá Ding úr.
Az Új Nemzetközi Szárazföldi és Tengeri Kereskedelmi Folyosó, amelynek operatív központja Csungkingban található, globális kikötőket köt össze vasúton, tengeri útvonalakon és autópályákon keresztül a dél- és délnyugat-kínai tartományok (például Kuanghszi és Jünnan) között. 2024 augusztusára ezen folyosó 124 ország és régió 523 kikötőjére terjesztette ki hatókörét.
A Kína-Európa tehervonat-szolgáltatás 2011-ben kezdte meg működését, és a BRI megvalósítása óta fellendülő fejlődésnek lehetett tanúja.