Fontos felmérést készített a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Kiderült melyek a legfontosabb külpiacok a magyar élelmiszer-előállító vállalkozások számára. Az így nyert adatok segíteni fogják az élelmiszeripari vállalkozások külpiacra jutását segítő célprogramok kialakítását.
Új közös projekten dolgozik a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara – olvasható az agrotrend.hu hírportálon.
A NAK Élelmiszeripari Igazgatósága 2023 első két hónapjában egy nem reprezentatív online felmérést készített. Ennek során a kérdőívet kitöltő ágazati szereplők válaszai alapján arra keresték a választ, hogy mely piacok iránt érdeklődnek elsősorban, és milyen külpiacra jutást segítő szolgáltatásokat tartanak a leghasznosabbnak a hazai élelmiszer-előállító vállalkozások.
A felmérésen kapott eredményekből kiderült, hogy a magyar élelmiszeripari cégek elsősorban a környező országok iránt érdeklődnek, illetve az Európai Unión kívüli országok közül Svájc és az Egyesült Királyság számítanak a legnépszerűbb exportcélpontnak.
Fontos információ lehet az exportfejlesztéssel foglalkozó HEPA számára, hogy a szervezet partnerirodái közül a nyugat-balkánit és a kanadait preferálták a leginkább a válaszadók.
A HEPA szolgáltatásai közül leginkább a külpiaci partnerkeresésben való segítségnyújtást tartják fontosnak a felmérésben résztvevők.
A kutatás arra is kitért, hogy mely disztribúciós csatornák érdeklik legjobban a magyar élelmiszer-előállító cégeket. A válaszok alapján a legvonzóbb célszektornak a kiskereskedelmet tartják.
A felmérésből nyert információk a jövőben segíteni fogják, hogy a NAK és a HEPA közösen alakítsa ki az élelmiszeripari vállalkozások külpiacra jutását segítő célprogramjait.