Friss iparági adatok szerint Brazília megelőzte Belgiumot, és már a dél-amerikai ország a kínai új energiahajtású járművek legnagyobb exportpiaca, miután a kínai autógyártók növelni kezdték eladásaikat az Európán kívüli piacokon is – olvasható a reuters.com oldalán.
Az elektromos és plug-in hibrid autók Brazíliába irányuló exportja áprilisban az előző év azonos időszakához képest 13-szorosára, azaz 40 163 darabra emelkedett, a dél-amerikai ország ezzel már a második egymást követő hónapban lett a kínai új energiahajtású járművek legnagyobb exportpiaca.
Több kínai autógyártó is megkezdte a helyi gyártásra irányuló beruházások növelését Brazíliában. A kínai BYD, egy brazil gyártó komplexum építésébe kezdett, azzal a céllal, hogy az év végéig vagy 2025 elején megkezdje a helyi gyártást, míg a Great Wall Motor autógyár jelezte, hogy brazíliai üzeme még májusban megkezdi működését.
Brazília idén áprilisban Kína második legnagyobb exportcélpontjává vált az autó eladások tekintetében, Oroszország mögött, amely továbbra is a kínai autó export első helyén áll.
Kiemelendő, hogy Spanyolország, Franciaország, Hollandia és Norvégia voltak azok az országok, ahol január és április között a legnagyobb mértékben csökkent a Kínában gyártott elektromos személygépkocsik behozatala. Az Európai Unió szubvencióellenes vizsgálata hatással volt az Unióba irányuló kínai járműkivitelekre, ezért is kezdték el a kínai autógyártók aktívan kutatni Dél-Amerika, Ausztrália és az ASEAN piacait az export számára.
*****
Közép-Ázsia, mint a kínai autóexport kulcsfontosságú hub-ja – cikkünket a témában ITT érheti el.