Megérkezett a magyar dinnye az egyik hazai diszkontlánc raktáraiba. A Lidl Magyarország július 4-től kizárólag magyar termelőktől vesz át dinnyét. Az áruházlánc nem csupán a belföldi bolthálózatában tervezi értékesíteni a közkedvelt nyári gyümölcsöt. Jelentős mennyiségben exportálják is a magyar dinnyét, idén ráadásul várakozásaik szerint megduplázódik a kivitel volumene – olvasható a Trade magazin hírportálon.
A német hátterű, Magyarországon kiterjedt hálózattal rendelkező boltlánc stratégiai törekvése, hogy javítsa a magyar dinnyetermesztők piaci pozícióit. Ezt elősegítendő a görögdinnyeszezon kezdetétől a Lidl Magyarország kizárólag hazai gazdálkodók terményeit veszi át a raktáraiban. Ennek eredményeképp 2021-ben 9200 tonna dinnyét értékesítettek csak a belföldi üzleteikben, amit kiegészített az export. Így összesen 2,5 milliárd forinttal járult hozzá az ágazatban tevékenykedő gazdálkodók bevételeihez – derül ki a Trade magazin újságcikkéből.
Az export terén idén nagyságrendileg 100 százalékos volumenbővüléssel számol a Lidl Magyarország. A kiskereskedelmi vállalat elsősorban Csehországba, Lengyelországba és Szlovákiába értékesíti a lédús magyar gyümölcsöt.
A Lidl magyar dinnyeexportjának jelentőségét jól mutatja, hogy a belföldi értékesítéshez viszonyítva sem elhanyagolható a kivitel mennyisége: az elmúlt 5 évben a hazai belpiacon 38 ezer tonna magyar dinnyét értékesítettek összesen, eközben a külpiacokon eladott dinnyék volumene 26 ezer tonnát tett ki.
A vállalat ezzel érdemben hozzájárul a hazai dinnyetermesztés erősítéséhez, fejlesztéséhez, a termesztők mind stabilabb megélhetéséhez, valamint a magyar gazdaság versenyképességének növeléséhez.