Az online kereskedelem egy vérbeli 21. századi feltörekvő üzletág. Az új trendekből Magyarország sem maradt ki, mi több intenzív, közel 10 százalékos növekedést produkált tavaly az e-commerce szektor – olvasható az onBRANDS hírportálnak az e-kereskedelem 2022-es hazai eredményeit bemutató elemzésében.
Kihívásokkal teli év után, 9,9%-os éves növekedést követően 1323 milliárd forintos forgalommal zárt 2022-ben a belföldi online kiskereskedelem.
A 2020-21-es kiemelkedő évek után – igazodva a nemzetközi trendekhez – 2022-ben a magyar online piac is jelentősen vesztett a sebességéből.
A magyar vásárlók azonban egyre jobban kedvelik az online vásárlást: a piac növekedésének elsődleges motorja immár a vásárlási gyakoriság folyamatos emelkedése. A vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a magyar vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép kutatásának idei első, tavaszi fordulójából – összegzi elemzésében az onBRANDS.
Az e-kereskedelmet immár 10 éve kutató GKID a Mastercarddal karöltve 2023-ban indította útjára „Digitális Kereskedelmi Körkép” néven Magyarország egyik legátfogóbb e-kereskedelmi kutatását, melynek részeként a felek három fordulóban vizsgálják a teljes digitális kereskedelmi ökoszisztémát.
2022 mérlege: 1323 milliárd forint online forgalom és 77,1 millió forint összegű rendelés.
Az online szektor lendülete az év előrehaladtával folyamatosan csökkent: míg az első negyedév 23%-os bővüléssel zárult, addig a kiemelt időszaknak számító negyedik negyedév – az áremelkedések ellenére – már csak mindössze 4%-os forgalmi alapú bővüléssel zajlott le. Ezzel együtt pedig éves szinten is mindössze 9,9%-kos növekedés volt mérhető az online kiskereskedelmi piacon, ami az infláció mértékét is figyelembe véve már csökkenést jelent 2021-hez képest.
A ’’Digitális Kereskedelem Körkép’’ című kutatás eredményeinek a további részletei elérhetőek az onBRANDS weboldalán.