A HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség kérésére készített a tavalyi adatokat feldolgozó felmérés a magyar kis- és középvállalkozások tájékozottságával és exporthajlandóságával kapcsolatban. A hozzávetőlegesen ezer cég megkérdezésével lezajlott felmérés során kiderült, hogy a már exportáló vállalatok 53,3%-a termékfejlesztésben és a szolgáltatások volumenének növelésében látta a fejlődést, ez az arány a még nem exportáló vállalatoknál 46,7%.
Új piaci szegmensbe történő belépésben a már exportáló vállalatok 33,2%-a, míg a még nem exportáló cégek 28,4%-a gondolkodott. A megkérdezettek 85%-a (26,6% már exportál, 24% még nem és 35% célcsoporton kívüli) a túlélés eszközeit kereste.
A felmérés kitér arra is, hogy üzletfejlesztési döntésekhez milyen külső segítséget vesznek igénybe a cégvezetők illetve, hogy milyen nagy az állami programok ismertsége. A három legismertebb program a Gazdaság Újjáépítési Hitel Program (51%), a Versenyképességi Hitelprogram (48%) és a KKV Technológia Hitelprogram (38%), míg a Fit For Export program a legkevésbé ismert támogatási program.
A HEPA elsődleges feladata a KKV-k külpiacra való segítése, ennek érdekében az ügynökség 2022-ben is tervez hasonló felmérést.
Forrás: HEPA